9911 Business

Just another SeoBureau site

Maak een blog voor uw online winkel
“Bloggen is een gesprek, geen code”
Wanneer een potentiële koper uw winkel bezoekt, zijn ze misschien niet klaar om te kopen, maar ze zijn zeker klaar om te leren. Een blog is een van de pijlers van de contentmarketingstrategie, een concept dat wordt gebruikt om de praktijk te beschrijven van het genereren van waardevolle inhoud met de bedoeling om uw potentiële klanten op te leiden en te helpen.

Het kan verschillende soorten multimedia-inhoud bevatten, zoals artikelen, audiobestanden, afbeeldingen en video’s – dit kan ook worden gekoppeld aan uw online winkel.

Het belangrijkste met een blog in tegenstelling tot andere digitale marketing tools is dat het niet zomaar een manier is om oppervlakkig te verkopen of agressief te zijn om mensen tot een aankoop te verleiden. Het gaat om het leren en delen van informatieve inhoud. Dit kan natuurlijk leiden tot een weloverwogen aankoop, maar dat is niet het doel!

“Als je niet aan content marketing doet, verlies je een geweldige kans. En het probleem is dat andere bedrijven het wel zullen doen. Dit is een van de beste manieren voor je potentiële klanten om je winkel te vinden en er iets van te leren”, legt Emily Paterson, CEO van Quatrain Criativa, uit.

blog

Inhoud
7 Voordelen van een blog voor uw online winkel
Waar moet ik over schrijven?
Formaat van de inhoud
Hoe maak je een blog?
7 blogs om je te inspireren
7 voordelen van het hebben van een blog voor uw online winkel
Win autoriteit en geloofwaardigheid voor uw winkel: Wanneer je een bibliotheek van artikelen, downloads, case studies, video’s en podcasts aanbiedt. Dit schept vertrouwen in je merk en bouwt een relatie op.

Als u een bron wordt om antwoorden te geven op de vragen die uw consumenten hebben, positioneert u zichzelf als een marktleider.

Bij een merk is reputatie een ontastbare en onmeetbare waarde. Met een blog kunt u die opbouwen.

Geeft een kans om aandelen te krijgen en verkeer te genereren zonder een dubbeltje uit te geven.

Een goede blog maakt kopers loyaal. Als u niet zorgen voor informatie en onderwijs over uw branche, zal uw concurrent het doen.

Het toevoegen van inhoud aan uw site, zorgt ervoor dat uw winkel hoger scoort in zoekmachines.

Helpt u een netwerk op te bouwen.

Soorten blogs
Persoonlijke blog: Het is een uitdrukkingsmiddel voor degenen die willen communiceren met de wereld wie ze zijn, wat hen interesseert en hoe ze het leven zien. Het is interessant om op te merken dat de meeste bloggers die begonnen zijn met schrijven uit passie, hun inhoud en hun online business community hebben ontwikkeld tot online platforms voor cursussen of e-commerce. Een goed voorbeeld van een persoonlijke blog is Sincerely Jules, die 4,9 miljoen volgers heeft op Instagram. Zij is een van de bekendste bloggers ter wereld.

Bedrijfsblog: Het verschil tussen een bedrijf dat alleen evenementen en persberichten aankondigt in hun sites en degenen die een diverse inhoud bieden om hun potentiële klanten te onderwijzen, is opmerkelijk. Twee voorbeelden van bedrijfsblogs in de Fintech – Financiële technologie – industrie zijn Founderlist en Fintual. De eerste is een interessant voorbeeld van de verscheidenheid van formaten en thema’s die je kunt aanbieden in een blog, de tweede is een referentie om te begrijpen hoe je je kunt onderscheiden in een industrie, die meestal een serieuze toon van communicatie heeft, door gebruik te maken van een spontane en oneerbiedige vorm van expressie.

Professionele blog: Een uitstekende manier om een persoonlijk merk op te bouwen voor consultants en mensen die zich willen onderscheiden van andere marktprofessionals. Het gekozen voorbeeld is de Venezolaanse zakenman die een krachtig merk creëerde door zijn inhoud, Vero Ruiz del Vizo.

Niche blog: Degenen die inhoud verzamelen voor mensen die geïnteresseerd zijn in bepaalde onderwerpen. Een van de niches waar er een explosieve groei van bloggers is geweest, is mode. Hier is een voorbeeld van so-sophisticated.

Waar moet ik over schrijven?
Het eerste wat je moet weten om goed te kunnen schrijven is wie je koper is. Om dat te doen, is het verstandig om bijvoorbeeld een Buyer Persona te maken:

buyer-persona

De belangrijkste vragen die je moet stellen zijn:

Wat zijn hun demografische profielen? Leeftijd, inkomen, geografische locatie, wat zijn hun problemen?

Wat zijn hun doelen?

Waar zoeken ze informatie?

Wie zijn hun rolmodellen?

Tot welke sociale groepen behoren zij?

Nadat u dit hebt opgehelderd, maakt u een lijst van de producten en diensten die u aanbiedt en wat u wilt communiceren. In de combinatie van wat u uw klant wilt laten begrijpen en wat zij nodig hebben, ligt uw creatieterrein.

Bijvoorbeeld, het probleem van mijn klant is dat ze geen winkels vinden die eerlijke prijzen bieden om biologisch voedsel te kopen. En mijn eCommerce biedt deze producten aan. Ik kan inhoud creëren met tips om geld te besparen door biologische groenten en fruit te kopen.

Ideeën voor inhoud
Zoek naar zoekwoorden en zinnen die het meest worden gezocht binnen uw niche. Om dat te doen, kunt u de zoekwoordplanner van Google Adwords, Moz of Semrush gebruiken.

Lees andere blogs in uw branche om inspiratie op te doen. En als je een inhoud leuk vindt, vraag jezelf dan af: waarom heeft dit mij geraakt?

Schrijf over gebeurtenissen die te maken hebben met uw bedrijf en de huidige trends in uw branche.

Webshop laten maken